Registratie Registreer jouw mobiele telefoon op onze website www.telefoonkwijt.nl.

Op deze manier heb je een grotere kans dat je de telefoon weer terugkrijgt.

Uiteraard moet je ook andere dingen doen, en die lees je op deze pagina.

Telefoon kwijt

Wanneer je je mobiele telefoon verloren bent is dit natuurlijk heel vervelend.

Vragen als "wat moet ik nu doen?" zullen bij je opkomen. Wanneer je telefoon gestolen is, moet je deze zo snel mogelijk laten blokkeren zodat de "onrechtmatige vinder" niet op jouw kosten kan bellen.
Afhankelijk van je type telefoon, zijn er een aantal manieren om je toestel te blokkeren. Het is verstandig om het IMEI nummer van het toestel op te zoeken.

iPhone

Apple heeft een handige app om je toestel weer op te sporen, namelijk: Zoek mijn iPhone. Deze app is voor iedereen (iPhone bezitters) beschikbaar. Met 'Zoek mijn iPhone' kun je op afstand je iPhone blokkeren en de vinder een berichtje sturen. Op deze manier is de kans groter dat je jouw telefoon weer terugkrijgt. Deze app is ook beschikbaar voor de iPad.

Android

In 5 stappen je Android vinden en actie ondernemen:

1. Log met je Google-account in via de webversie van Android Apparaatbeheer. Zorg ervoor dat je inlogt met het Google-account van jouw verloren of gestolen apparaat. Er is ook een app beschikbaar.

2. Hier vind je alle apparaten die aan jouw Google-account zijn gekoppeld. Kies het gewenste apparaat. Meestal wordt je smartphone of tablet direct getoond en de locatie opgehaald. Deze is te zien in Google Maps.

3. Je hebt nu drie opties: bellen, vergrendelen en wissen. Je kunt bellen kiezen om je toestel een geluid af te laten spelen, ook al staat het apparaat op stil.

4. Kies vergrendelen om je smartphone of tablet te vergrendelen met een wachtwoord, waarbij je de mogelijkheid hebt om een bericht en telefoonnummer voor de vinder achter te laten. Dit is handig als je de smartphone of tablet bent verloren.

Kies wissen als je smartphone of tablet is gestolen. Hiermee wordt het apparaat teruggezet naar de fabrieksinstellingen en worden apps, foto's, muziek en instellingen verwijderd. Als het apparaat offline is, wordt het terugzetten naar de fabrieksinstellingen uitgevoerd zodra het toestel weer online komt. Let wel op: na het wissen verschijnt je smartphone of tablet niet meer in het Android Apparaatbeheer. Dit is dus echt je laatste optie.

Als je toestel niet in Android Apparaatbeheer te vinden is, is de functie helaas uitschakeld. Dan is het niet mogelijk om je smartphone of tablet via deze manier terug te vinden.
Bron: www.androidplanet.nl

Waar kan ik een nieuwe telefoon kopen?

Op internet zijn verschillende websites die je kunnen helpen aan de aanschaf van een nieuwe mobiele telefoon. Je kunt onder meer terecht bij vergelijkingssites zoals Telefoon.nl, Telefoonabonnement.nl, Kieskeurig.nl en de Consumentenbond. Deze vergelijkingssites zijn onafhankelijk en bieden je dagelijks de nieuwste aanbiedingen. Ook kan je natuurlijk ervoor kiezen om rechtstreeks je toestel bij de provider of betreffende winkel te kopen. Door te vergelijken bespaar je echter al gauw een paar honderd euro op je aanschafprijs.

Providers

Veel providers werken gelukkig goed mee wanneer je telefoon gestolen is of wanneer je deze kwijt bent. Hierbij een overzicht van de meest voorkomende providers. Staat jouw provider er niet bij? Laat ons dit dan weten, dan updaten wij zo snel mogelijk onze site.
Let op: wanneer je een Prepaid sim-kaart hebt, is het niet altijd mogelijk om deze te laten blokkeren. Er zit dan helaas niets anders op dan een nieuwe telefoon en een nieuwe simkaart te kopen. Bij sommige providers (zoals AH mobiel) kun je het Prepaid tegoed laten bevriezen.

Wij adviseren in alle gevallen om aangifte te doen bij de politie, dit is vaak ook nodig om van de verzekering (of provider) een vervangend toestel en of nummer te krijgen, wanneer je hiervoor verzekerd bent.

AH Mobiel
Via AH-sim 1200
vaste lijn/andere provider 0900 24 66 243
BEN
vaste lijn/andere provider 0900 40 14 05
KPN/Hi
24/7 bereikbaar +31 6 1200 1200
vaste lijn/andere provider 0900 24 66 243
Hollands Nieuwe
ma - vr 09.00 - 17.00 0900 0324
zelf registreren registreren
Rabo mobiel
vaste lijn/andere provider 0900 98 90
Simpel
vaste lijn/andere provider 0900 222 111 4
Simyo
vaste lijn/andere provider 0900 511 30 56
T-Mobile
via T-Mobile netwerk 1200
Tele2
vaste lijn/andere provider 0800 21 99
Telfort
vaste lijn (24/7 bereikbaar) 0900 9596
Vodafone
vaste lijn/andere provider +31 6 54 500 100
via Vodafone netwerk 1200

Tips

Heb je een nieuwe telefoon? Noteer dan direct het IMEI-nummer van je telefoon, en registreer dit (preventief) op onze website www.telefoonkwijt.nl. Dit kan handig zijn wanneer je toestel kwijt of gestolen raakt.

IMEI

Wat is het IMEI-nummer? Dat is het unieke nummer van je telefoon en dit kan gebruikt worden om je telefoon te laten blokkeren bij verlies of diefstal.
Waar vind ik dit nummer?

- Door de code *#06# in te toetsen op je mobiele telefoon en te bellen
- Op de verpakking van de mobiele telefoon
- Op het toestel zelf (iPhone 5: op de achterkant van het toestel bijvoorbeeld)
- Op de simkaart-houder

Met dit nummer kun je bewijzen dat jij de rechtmatige eigenaar bent van de telefoon.